دانستنی های روف گاردن

نکات مهم در ساخت روف گاردن

شاید شما هم به دلیل نداشتن فضای کافی جهت ساخت حیاط و یا به دلایل دیگری همچون عدم وجود یک فضای مفید برای جلسات ساختمان یا حتی استفاده از فضای سبز برای ایجاد نشاط و سرزندگی در افراد ، به فکر ساخت یک روف گاردن افتاده اید. حال آن که هزینه ساخت و عدم اطلاعات کافی در خصوص مراحل ساخت روف گاردن همواره مانع شما بوده است .

بنابراین اگر ساخت یک روف گاردن ارزان و در عین حال زیبا مد نظر شماست و قصد دارید تا با رعایت نکات لازم یک بام سبز را در فضای پشت بام ساختمان خود ایجاد نمایید، تا انتهای این نوشته با تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین همراه باشید.

نکات مهم برای ساخت روف گاردن :

اجرای روف گاردن یا باغ بام مسلزم رعایت نکاتی است  که شما ابتدا بایستی این موارد را به درستی بشناسید تا پول خود را در موارد نامناسب و  بیهوده هدر ندهید و بتوانید یک روف گاردن زیبا داشته باشید.

نکات ساخت روف گاردن|آبگون دیزاین

1. آیا شهرداری مجوز ساخت روف گاردن را به ساختمان شما می دهد؟

توجه کنید که پس از تصمیم گیری برای اجرای یک روف گاردن قیمت در بام ساختمان، ابتدا بایستی مطمئن شوید که شهرداری به ساختمان شما برای ساخت روف گاردن مجوزات لازم را می دهد و شما می توانید این کار را انجام دهید. چرا که اگر این موضوع را ابتدا چک نکنید و پس از شروع مراحل ساخت، متوجه این موضوع شوید با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد.

2. آیا ساختمان شما مقاومت لازم برای ساخت روف گاردن را دارد؟

پس از آن که مطمئن شدید شهرداری مجوز احداث یک باغ بام را برای ساختمان شما می دهد در وهله دوم بایستی مطمئن شوید که سازه یا ساختمان شما تا چه میزان می تواند وزن وارد شده به آن را تحمل نماید. در واقع ساخت و اجرای یک روف گاردن در فضای پشت بام باعث اضافه کردن وزنی به ساختمان شما شده و باید دید که ساختمان شما تا چه میزان وزن اضافی را می تواند تحمل نماید.

برای این منظور بهتر است از مشاورین حرفه ای کمک بخواهید تا با مشاهده ی پشت بام شما به شما اطلاع دهند که آیا پشت بام و به طور کلی ساختمان شما تحمل وزن باغ بام را دارد یا خیر. توجه کنید که هزینه ی مشاوره در واقع هزینه ی بیهوده نبوده و شما را از پرداخت هزینه های اضافی باز می دارد.

3. آیا پشت بام شما به منابع آبی مناسب دسترسی دارد؟

از دیگر نکات مهم برای ساخت یک روف گاردن می توان چک کردن دسترسی پشت بام ساختمان به منابع آبی برای آبیاری گیاهان روف گاردن را نام برد.

توجه کنید که گیاهانی که بر روی بام ساختمان طراحی و اجرا می شوند مانند همه ی گیاهان نیازمند آبیاری بوده و بایستی آب مورد نیاز آن ها به درستی تامین شود.

بنابراین ساختمان هایی که تعداد طبقات بالایی دارند و پمپ آب های کم یا ضعیفی دارند و یا به طور کلی سیستم لوله کشی نامناسبی دارند، برای اجرای روف گاردن مناسب نبوده و پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از این موضع از مشاورین خبره در این حوزه کمک بگیرید.

4. آیا طرح روف گاردن مناسب برای پشت بام خود را می شناسید؟

دقت کنید که انتخاب طرح از دیگر نکاتی است که شما به کمک آن می توانید هزینه های خود را کاهش داده و یک روف گاردن ارزان و زیبا بسازید.

همچنین دقت کنید که طرح های مختلف روف گاردن برای شرایط آب و هوایی و نیز مناطق زندگی مختلف بسته به نوع سازه انتخاب می شوند که شما با انتخاب یک طرح مناسب با ساختمان و منطقه ی خود می توانید از هزینه های اضافی خود بکاهید.

5. آیا گیاهان مناسب برای روف گاردن خود را می شناسید؟

انتخاب گیاهان مناسب با آب و هوا و محل زندگی شما از دیگر مواردی است که شما به کمک ان می توانید از هزینه های اضافی خود بکاهید. گیاهانی که با منطقه ی آب و هوایی شما سازگاری ندارند و خیلی زود پژمرده می شوند، هزینه های بیشتری را به شما تحمیل می نمایند. با گیاهان مناسب روف گاردن آشنا شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *