دانستنی های آبنما

نحوه نصب پمپ آبنما

پمپ ها بدون شک یکی از قطعات اصلی و مهم در هر آبنما هستند که خرید و جانمایی آن ها به شکل صحیح، می تواند آبنما را از مشکلات احتمالی بعدی دور نمایند. نحوه اجرا و نصب پمپ آبنما اگر چه بسیار مهم است اما بسیار آسان و ساده می باشد.

در این نوشته از آبگون دیزاین قصد داریم تا شما را با نحوه نصب پمپ آبنما آشنا کرده و اطلاعاتی را در این زمینه به شما ارائه نماییم.

خرید پمپ آبنما:

همانطور که می دانید امروزه انواع پمپ آبنما وجود دارد که شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از آن ها را خریداری نمایید:

  • پمپ های شناور
  • پمپ های خطی

پمپ های شناور اگر چه نصب و راه اندازی آسان تری نسبت به انواع پمپ خطی دارند اما در صورت بروز مشکل در آن ها، تعمیر آن ها دشوار تر خواهد بود . این در حالی است که پمپ های خطی تعمیر آسانی دارند اما نصب آن ها با پیچیدگی هایی رو به رو بوده و برای نصب ان ها بایستی محیطی عایق و ضد آب ایجاد نمایید که این موضوع می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید. بنابراین پیشنهاد ما برای خرید پمپ آبنما، انواع پمپ های شناور با راندمان بالا می باشد. پمپ های با راندمان بالا هزینه های اولیه بیشتری دارند اما در طول زمان کیفیت بهتری داشته و به طور کلی مقرون به صرفه تر خواهند بود.

در هنگام خرید پمپ آبنما دقت کنید که میزان پاشش آب از پمپ، بایستی متناسب با حجم آب و درواقع اندازه ی آبنمای شما انتخاب شود تا هزینه های کمتری را برای شما در پی داشته باشد و در عین حال قادر باشد تا میزان آب مورد نیاز آبنما را به سمت بالا تامین نماید.

اغلب پمپ ها جهت گردش آب از فرآیند مکش استفاده کرده و بنابراین در هنگام استفاده از پمپ برای آبنما توجه کنید که میزان این مکش را متناسب با ارتفاع آب نما تنظیم کنید تا پاشش بیش از حد آب صورت نگرفته و فشار کمتری نیز به پمپ وارد شود.

همچنین در هنگام خرید پمپ دقت کنید که دارای پایه های متحرک باشد و شیر های کنترل جریان آب آن در 1 ردیف قرار گرفته باشند. همچنین پمپ های فیلتر داری که آداپتور آب پاش و سر آب پاش دارند نیز گزینه های مناسبی برای خرید پمپ آب می باشند.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

چگونه پمپ آبنما را نصب کنیم؟

اغلب آبنما ها دارای حداقل 1 و حداکثر 2 پمپ هستند که در آب غوطه ور بوده و آب را به قسمت های بالایی آبنما منتقل می کنند. در حقیقت وظیفه پمپ ها انتقال آب در خلاف جهت گرانش زمین و به سمت بالا بوده و همچنین در افزایش کیفیت آب نیز اثرگذار می باشند.

در آبنما هایی که دارای یک پمپ هستند، پمپ در مخزن نصب می شود. همچنین در آن دست از آبنما هایی که دارای 2 پمپ به فراخور حجم و اندازه ی آن هستند، یکی از پمپ ها در مخزن و دیگری در حوضچه ی بالایی قرار می گیرد تا آب در طول مسیر دارای کاهش فشار نشده و بتواند به خوبی و با فشار مناسب از قسمت بالایی آبنما خارج شود.

پمپ ها ممکن است دارای فیلتر باشند که فیلتر ها کمک می کنند تا آب از برگ ها، جلبک ها و … جدا شده و زباله ها درون فیلتر نگهداری شوند و آب تمیز به سمت بالا جریان یابد.

پس از نصب و قرار دادن پمپ در قسمت های ذکر شده، ابتدا بایستی آن را به یک منبع تغذیه که می تواند پانل خورشیدی و یا کابل برق باشد متصل نمایید تا پمپ بتواند فعالیت خود را آغاز کند. نکته حائز اهمیت آن است که پمپ نباید تا زمانی که حوضچه را از آب پر نکرده اید، روشن شود چرا که پمپ های شناور، با کار کردن در خشکی دچار مشکلات و آسیب دیدگی می شوند.

 

بازگشت به لیست

۱ دیدگاه در “نحوه نصب پمپ آبنما

  1. محسن ملکیاری گفت:

    سلام ابنما خرید کردم ولی پمپ جاش نمیشه چکار باید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *