ویلا

طراحی ویلا قدیمی

طراحی ویلا قدیمی – بازسازی ویلا :

طراحی یک ویلا قدیمی به سبک مدرن و امروزی که درواقع به آن بازسازی ویلا نیز گفته می شود به فرآیند هایی گفته می شود که طی آن ها بتوان از بدنه ی یک سازه ی قدیمی موجود، به بهترین شکل ممکن در جهت رسیدن به یک ویلای نوساز استفاده نمود.

بدون شک طراحی ویلای قدیمی هم طراحی خارجی و هم طراحی داخلی ویلا را در بر گرفته و برای این منظور بایستی بتوانید با استفاده از اطلاعات و ایده های موجود در این زمینه یک ویلای به سبک های مدرن یا کلاسیک را بازسازی نمایید. بنابراین در این مقاله از آبگون دیزاین قصد داریم تا اطلاعاتی در خصوص طراحی ویلا قدیمی در اختیار عزیزانی که قصد بازسازی ویلا خود را دارند، قرار دهیم.

 

بازسازی و نوسازی ویلا قدیمی:

مسلما بسته به اینکه ویلای شما چه مقدار قدیمی بوده و یا آن که شما قصد چه مقدار تغییر در ویلا را دارید، می توانید قسمت های مختلف را بازسازی و نوسازی کنید. به طور مثال یک ویلای قدیمی ممکن است نیازمند تغییرات اساسی بوده و می بایست به طور کلی ترمیم و احیا شود بنابراین تمام قسمت های آن تخریب شده و تنها سازه ‌ای که وزن ساختمان بر روی آن قرار دارد حفظ می شود. در طرف دیگر سازه هایی نیز هستند که تنها نیازمند تغییرات جزئی بوده و نیازی به تخریب کلی ساختمان ندارند.

بنابراین در اولین قدم برای طراحی ویلا قدیمی باید به طور دقیق بدانید که میزان تغییرات مورد نیاز شما براساس سلیقه و البته بودجه تان چقدر است و سپس برای مراحل اولیه این کار اقدام کنید.

برای بازسازی و طراحی مجدد ویلا قدیمی می توانید از طراحان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا نیازمند هزینه های اضافی و یا دچار شدن به مشکلات بعدی نشوید.

کدام بخش های ویلا قابلیت بازسازی دارند؟

همانطور که گفتیم در قدم اول بایستی به طور دقیق بدانید که قصد انجام چه تغییراتی را دارید. اما به طور کلی در طراحی یک ویلای قدیمی می توانید قسمت های مختلف زیر را مد نظر قرار داده و بازسازی آن ها را به بهترین شکل ممکن براساس سلیقه ی خود و سبک های مختلف به انجام برسانید. در حقیقت امروزه انواع سبک های مدرن و کلاسیک وجود دارند که شما می توانید براساس سب مورد نظر خود، تغییراتی را بر روی هر بخش اعمال کنید.

طراحی روف گاردن در ابگون دیزاین

طراحی ویلا در ابگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

1. طراحی آشپزخانه ویلا قدیمی:

آشپزخانه که قلب تپنده و مهم ترین بخش در دید هر خانه و ویلایی است، یکی از بخش هایی است که با تغییراتی می تواند نقش مهمی در تغییر ویلای شما داشته باشد.

برای طراحی آشپزخانه ویلا چنانچه تمایل دارید تا از سبک های مدرن استفاده نمایید، می توانید به طور کلی کابینت ها، هود، گاز و … را با انواع شکیل و مدرن امروزی تعویض کرده و به این طریق تغییرات زیادی در ظاهر ویلای خود ایجاد کنید. اما اگر قصد دارید سبک کلاسیک ویلای خود را با حفظ اصالت تنها تغییر دهید نیز می توانید تنها کابینت های خود را با انواع طرح و رنگ های دیگر تغییر دهید.

علاوه بر این ها، اوپن آشپزخانه اهمیت زیادی در ایجاد تغییرات کلی داشته و می توانید برای تغییر طراحی داخلی ویلا آن را نیز تغییر دهید.

2. طراحی نمای ویلا قدیمی:

نما یکی دیگر از بخش های مهم در طراحی ویلا قدیمی است که توجه به آن می تواند تغییرات اساسی در ظاهر ساختمان ایجاد کند. برای این منظور نیز شما 2 راه پیش روی خود دارید: نخست آن که نمای ویلا قدیمی را تنها با تمیز کردن و تغییرات جزئی همچون اضافه کردن نورپردازی و … به آن، تغییر دهید و هم آن که می توانید به طور کلی مسالح به کار رفته در نمای ویلا قدیمی را تغییر داده و بسته به آب و هوای محل سکونت خود، از دیگر انواع مصالح موجود در بازار برای ایجاد تغییرات استفاده کنید.

همچنین علاوه بر نما، درب ورودی ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پیشنهاد می کنیم برای ایجاد تغییرات این قسمت را نیز فراموش نکنید.

3.محوطه ویلا قدیمی:

بدون شک محوطه سازی ویلا ها یکی از بخش های مهم در بازسازی ویلا ها به شمار رفته و می تواند تاثیر به سزایی در نوسازی ویلای شما داشته باشد. بدون شک شما می توانید محوطه سازی های مدرن و امروزی را جایگزین محوطه ی ویلای قدیمی خود کرده و به این ترتیب فضای باز و سرسبز محیط ویلای خود را برای بهره مندی بهتر از آن در تعطیلات، تغییر دهید.

4.حذف یا اضافه کردن دیوار:

حذف یا اضافه کردن دیوار ها یکی دیگر از روش هایی است که می توانید به کمک آن تغییرات کلی در ساختمان ایجاد کنید. به طور مثال حذف دیوار های بزرگی که در گذشته برای جداسازی فضای آشپزخانه ها از ان استفاده می شده است و جایگزین کردن اوپن آشپزخانه، می تواند شما را در این مهم به خوبی یاری کند.

همچنین اضافه کردن دیوار هایی برای ایجاد اتاق های بیشتر و یا حذف دیوار های اضافی که منجر به دید نازیبا در ویلا شده است نیز از دیگر روش های طراحی ویلا قدیمی می باشد.

5.کفپوش، دیوار پوش و سقف:

انتخاب یک کفپوش مناسب ( امروزه انواع کفپوش های چوبی، پی وی سی، لمینت و انواع سمنت و … در بازار موجود می باشد) با نوع فضا و بسته به سلیقه نیز از دیگر راهکار ها برای تغییر دکوراسیون داخلی ویلا می باشد. همچنین شما می توانید به خوبی از انواع دیوارپوش های مدرن برای ایجاد تغییرات عمده در فضای داخلی ویلای خود بهره ببرید.

علاوه بر این در طراحی ویلا قدیمی به سبک مدرن و امروزی استفاده از سقف ها برای زیباسازی هر چه بیشتر فضای داخلی و نورپردازی اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین شما می توانید با استفاده از انواع سقف های کاذب که از جنس های کناف، پی وی سی، کامپوزیت، سمنت برد و … است، به راحتی فضای زیبایی را در سقف ایجاد کرده و در آن از نورپردازی های حرفه ای بهره ببرید.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *