ویلا

طراحی ویلا شش ضلعی

داروین در قرن هجدهم کشف کرد که زنبور های عسل با معماری شش ضلعی در حقیقت در میزان کندو و نیروی کاری صرفه جویی کرده و به این طریق اقتصادی عمل می کنند. بنابراین طراحی شش ضلعی یکی از انواع طراحی ویلا در سرتاسر جهان به شمار می رود که اقتصادی بوده و می تواند نسبت به سایر انواع طراحی ها مقرون به صرفه تر باشد.

بنابراین در این مقاله از آبگون دیزاین قصد داریم به طراحی ویلا شش ضلعی پرداخته و توضیحاتی را در این خصوص به شما ارائه نماییم.

 

طراحی و ساخت ویلا شش ضلعی | آبگون دیزاین

تاریخچه معماری شش ضلعی:

ساخت سازه های شش ضلعی در یونان باستان و طراحان اسلامی در گذشته رواج داشته و اینگونه طرح ها بر مبنای راست گوشه و روش های پرگاری ایجاد می شده است.

استفاده از این الگوی هندسی در قرون دهم تا هفدهم در معماری کشور های مختلفی همچون ایران، ترکیه و هند رواج بیشتری یافت و در قرن های بعدی نیز به سرتاسر جهان انتقال یافت. در اوایل قرن بیستم این نوع از معماری در دیگر کشور ها نیز رواج یافت و به طور گسترده ای در معماری های شهری استفاده شد.

پلان های شش ضلعی به تدریج گسترش یافتند و طراحان شهری دیگر کشور ها همچون چارلز لمبو، بری پارکر و تولان کوچان توانستند با ارائه ی مزیت های اقتصادی این طرح و توضیح کاربری بهینه از زمین توسط این پلان، آن را به خوبی ترویج دهند.

رفته رفته معماری شش ضلعی به خوبی توانست جایگزین خوبی برای طراحی های مستطیلی شده و در دسته بندی های طراحی ساختمان های مسکونی و تجاری قرار گیرد.

امروزه طراحی شش ضلعی در بسیاری از کشور ها به منظور استفاده ی بهینه از فضا استفاده شده و طراحی های بدیع و اعجاب انگیزی در این زمینه در جای جای جهان انجام می شود. اگر چه طراحی شش ضلعی نیازمند دانش و تخصص کافی در حوزه ی معماری می باشد اما توجه کنید که استفاده از یک طراحی ویلا شش ضلعی می تواند میزان هزینه های کلی شما را کاهش داده و به این ترتیب مقرون به صرفه تر باشد. ویلاهای شش ضلعی این روز ها در سرتاسر جهان به خوبی توانسته اند نظر مخاطبین را به خود جلب کرده و برای کارفرمایان صرفه ی اقتصادی داشته باشند و یک طراحی خاص و منحصر به فرد با حداکثر استفاده از فضا باشند.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

معماری شش ضلعی در جهان:

از جمله معماری های شش ضلعی که در جهان انجام شده و توانسته اند به خوبی این نوع از معماری را به نمایش گذارند، عبارتند از:

  • مسجد یادبود میشل کوزمان
  • آپارتمان لانه زنبوری در شهر ایزولا اسلوونی
  • موزه میراث یهودی در منهتن نیویورک
  • تئاتر شش گوشه در شهر ردینگ انگلستان
  • ساختمان دادگاه عالی نیویورک، ایالات متحده آمریکا
  • مرکز مدنی در شهر کانبرا استرالیا
  • فرودگاه برلین-تگل در کشور آلمان
  • جفرسون فورت در ایالت فلوریدا
  • پناهگاه های شش ضلعی ارزان قیمت برای پناهجویان
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *