ویلا

طراحی ویلا جنگلی

خوشبختانه کشور ما ایران از لحاظ وجود نعمات طبیعی بی نظیر بوده و وجود جنگل در قسمت های شمالی و غربی و حتی شرقی کشور، باعث شده تا افراد بسیاری به فکر ساخت ویلا در این محیط های دنج باشند. بنابراین سرمایه گذاران و کارفرمایان شخصی که قصد خرید و ساخت یک ویلا در مناطق جنگلی را دارند بایستی در بدو امر و پیش از طراحی ویلا جنگلی به قوانین موجود در این زمینه توجه نمایند تا در حین ساخت با مشکلاتی در این خصوص مواجه نشوند.

آموزش طراحی ویلا جنگلی

در این قسمت از سری مقالات آموزش طراحی ویلا  در مجله طراحی و معماری آبگون دیزاین قصد داریم تا در خصوص طراحی ویلا جنگلی اطلاعاتی را به شما ارائه نموده و توضیحاتی را در این زمینه ذکر نماییم.

طراحی ویلا جنگلی چه اهمیتی دارد؟

طراحی و ساخت یک ویلای جنگلی یکی از آرزو های همه ی ما از کوچکی تا بزرگسالی می باشد و بنابراین امروزه افراد زیادی تصمیم می گیرند تا از طبیعت بکر و آب و هوای بسیار مناسب و مطبوع جنگل ها استفاده کرده و با طراحی و ساخت یک ویلا، اوقات خوشی را برای خود ایجاد نمایند.

طراحی ویلا جنگلی - آبگون دیزاین

همچنین خرید یک ویلای جنگلی نیز یکی از سرمایه گذاری های مفید در صنعت توریسم بوده و بنابراین سرمایه گذاران زیادی به دنبال خرید یک ویلا جنگلی با طراحی عالی می باشند تا بتوانند با جذب گردشگران، درآمد خوبی را کسب نمایند.

نکات مهم در طراحی ویلا جنگلی:

ویلای جنگلی درواقع به ویلایی می گویند که در مناطق سرسبزف امتداد جنگل و یا در دامنه ی کوه ها ساخته می شود. ویلا های جنگلی در انواع مختلف زیر طراحی و اجرا می شوند:

  • طراحی ویلا جنگلی به صورت مستقل
  • طراحی ویلا جنگلی در غالب شهرک جنگلی

طراحی ویلا جنگلی اگر چه در گذشته غالبا به صورت ویلا کلاسیک یا ویلا سنتی انجام می شده است اما امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا ویلا های جنگلی خود را به سبک وبلا مدرن طراحی نموده و ویلا های دوبلکس یا حتی تریبلکس جنگلی خود را با نمای مدرن بسازند. طراحی مدرن یکی از سبک های ویلا سازی است که امروزه طرفداران زیادی داشته و متاسفانه شاید شرکت های محدودی در ایران باشند که بتوانند طراحی مناسبی را مطابق با آن چه که مد نظر کارفرما می باشد، تحویل نمایند.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

البته ویلای جنگلی چه آن که به صورت کلاسیک و سنتی باشد و چه آن که به سبک مدرن طراحی و اجرا شود، برای ساخت ان معمولا از مواد و مصالحی استفاده می شود که بیشترین تطابق را با طبیعت پیرامون داشته و بتواند خود را در محیط اطراف غرق نماید.

طراحی ویلا جنگلی | آبگون دیزاین

علاوه بر توجه به نمای خارجی یک ویلا جنگلی، دکوراسیون داخلی یک ویلای جنگلی نیز امروزه به گونه ای انجام می شود که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. علاوه بر این، توجه به محوطه سازی نیز از دیگر المان های دکوراسیون های مدرن است که در ویلا های جنگلی به صورت نصب آلاچیق و یا باربکیو در فضای خارجی ساختمان، خودنمایی می کند. همچنین ساخت آبنما و ایجاد محوطه ی سرسبز ورودی از دیگر پارامتر های طراحی ویلا جنگلی می باشد که باید بدان توجه ویژه داشت.

برای طراحی یک ویلای جنگلی معمولا طراحان از سالن های بزرگ با پنجره های بلند استفاده می کنند تا بتوان از داخل ساختمان نیز به محیط جنگلی زیبای اطراف اشراف داشت.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *