محوطه

طراحی محوطه باغ کوچک

ایده هایی برای طراحی محوطه باغ های کوچک:

حتما شما هم تابحال با مشکل کمبود و کوچکی فضا مواجه بوده اید و می دانید که طراحی باغ های کوچک همچون دیگر فضا های کوچک نسبت به فضا های بزرگ، نیازمند توجه و دقت بیشتری می باشند. چرا که شما بایستی با ظرافت بیشتری نسبت به طراحی اینگونه فضاها اقدام کنید تا بتوانید در عین کوچکی فضا، یک مکان زیبا و کاربردی را برای خود ایجاد نمایید.

بنابراین در این نوشته از آبگون دیزاین، ایده هایی برای طراحی محوطه باغ های کوچک به شما معرفی می کنیم تا شما بتوانید به کمک آن از کمترین فضای باغ خود، بیشترین استفاده را ببرید.

1. ساخت دیوار های کوتاه :

برای طراحی محوطه سازی باغ کوچک ، ساخت دیوار های کوتاه در فضاهای میانی باغ های کوچک این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از آن ها به عنوان محلی برای کاشت گیاهان و یا از لبه های آن، به عنوان مکانی برای نشستن استفاده کنید. این روش می تواند برای کاشت گل و نیز فضایی برای نشستن های دورهمی بسیار مفید باشد.

طراحی باغچه کوچک در حیاط خانه|آبگون دیزاین

2. اجرای دیوار سبز یا استفاده از شلف

در طراحی داخلی باغ ها یا طراحی باغچه های کوچک برای حیاط منزل شاید با مشکل کاشت گل  مواجه شوید. برای برطرف کردن چنین معضلاتی شما می توانید از انواع دیوار های سبز استفاده نمایید. اجرای دیوار سبز به شما کمک می کند تا گل های خود را بر روی دیوار بکارید و از فضای کوچک باغ بهترین استفاده را ببرید.

نحوه طراحی باغچه کوچک در حیاط خانه|آبگون دیزاینهمچنین اگر تمایلی به اجرای دیوار سبز یا گرین وال ندارید، می توانید از شلف هایی که در بازار وجود دارند خریداری کرده و بسته به سلیقه ی خود آن ها را در قسمت های مختلف دیوار باغ خود نصب کرده و بر روی آن ها گلدان گل و یا تزئینات مختلف قرار دهید.

3. از رنگ های روشن یا سفید برای دیوار های باغ استفاده کنید

توجه کنید که برای فضا های کوچک معمولا از رنگ های سفید یا روشن استفاده می کنند تا کمی به فضا حجم داده و با ایجاد روشنایی بیشتر، فضا را بزرگ تر جلوه دهد.

4. به جای کاشت گیاهان در باغچه حیاط منزل از گلدان های کوچک و بزرگ استفاده کنید

طراحی و محوطه سازی باغ های کوچک را به گونه ای انجام دهید که نیازی به ایجاد باغچه نداشته باشید تا فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید. همچنین برای کف پوش باغ نیز به جای چمن می توانید از سنگ ریزه استفاده کنید.

طراحی داخلی باغ کوچک|آبگون دیزاین

5. استفاده از وسایل دکوراتیو رنگی را جدی بگیرید

استفاده از رنگ ها یکی دیگر از ایده هایی برای طراحی  محوطه باغ های کوچک در حیاط منزل یا ویلا می باشد. درواقع شما می توانید به کمک استفاده از وسایلی همچون مبلمان و یا نرده های رنگی برای گل های بالارونده، به باغ و باغچه ی خود رنگ داده و توجه را به سمت رنگ های جذاب جلب کنید تا به این طریق کوچکی فضا چندان به چشم نیاید. برای این منظور حتی می توانید از کوسن های رنگی بر روی مبل ها نیز بهره برده و به این طریق باغی زیبا را برای خود بیارایید.

6. توجه را به سمت المان های مرکزی سوق دهید

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن محوطه باغچه های کوچک را در حیاط منزل طراحی کنید آن است که می توانید در مرکز بین دو دیوار باغ خود، از وسایلی همچون آلاچیق، آبنما، پرگولا و یا دیگر صندلی های آفتاب گیر استفاده کرده و به این طریق کوچک بودن فضا را کمرنگ تر جلوه دهید.

7. فضاهای کوچک و به ظاهر بلا استفاده را نیز جدی بگیرید

توجه کنید که حتی از کوچکترین فضا هایی که در باغ کوچک شما وجود دارد نیز ساده نگذرید و با انتخاب یک چیدمان مناسب برای آن ها، فضایی زیبا را ایجاد نمایید. به عنوان مثال می توانید از میز های کوچک یا گلدان های رنگی و یا مجسمه هایی که با محوطه هارمونی داشته باشند در این قسمت ها استفاده نمایید.

8. می توانید از دیوار های خاص استفاده کنید

امروزه ایده های مختلفی برای طراحی انواع دیوار ها وجود دارند که شما می توانید بسته به سلیقه ی خود از میان آن ها انتخاب کرده و دیوار های طرح داری ایجاد کنید که فضا را زیباتر نمایند.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

 

9. نورپردازی را فراموش نکنید

نورپردازی نیز از دیگر ایده هایی برای طراحی محوطه باغ کوچک می باشد که شما می توانید به کمک ان باغی زیباتر و بزرگ تر داشته باشید.

خوشبختانه امروزه انواع روش های نورپردازی وجود دارند که شما می توانید با بهره گیری از آن ها، یک باغ دنج و زیبا را برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود ایجاد نمایید.

10. یک درب زیبا برای باغ خود استفاده کنید

انتخاب یک درب زیبا و مناسب برای نیز شاید یکی از دیگر روش هایی باشد که معمولا افراد آن را نادیده گرفته و کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اما دقت کنید که یک درب زیبا می تواند نمایانگر یک باغ زیبا نیز باشد.

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

چنانچه درخصوص طراحی محوطه باغ ها یا باغچه های کوچک  سوالاتی داشتید می توانید با تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین که 7 سال سابقه ی فعالیت در این حوزه را دارند تماس برقرار کرده و از همکاران ما کمک بخواهید.

بازگشت به لیست

۳ دیدگاه در “طراحی محوطه باغ کوچک

  1. نسرین گفت:

    بسیار عالی با ایده های مناسب

  2. نسرین گفت:

    مطالب شما کاربردی بود

    1. آبگون دیزاین گفت:

      از توجه شما بسیار ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *