ویلا

طراحی حیاط ویلا شیب دار

طراحی حیاط ویلا شیب دار از جمله چالش های بسیاری از افرادی است که در زمینه طراحی ویلا فعالیت میکنند. چرا که طراحی ویلا ها و ساختمان ها معمولا در زمین های مسطح انجام می گیرد و طراحی یک حیاط ویلا شیب دار شاید کمی مشکل به نظر برسد و با دشواری هایی همراه باشد.

از طرفی از آن جایی که امروزه ساخت و ساز ویلا ها در دامنه ی کوه ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و یا اغلب زمین های مناطق شمالی شهر ها به کوه ختم شده و بنابراین درواقع بایستی در دامنه ی کوه ساخته شوند، بنابراین در این نوشته از آبگون دیزاین قصد داریم تا به موضوع طراحی حیاط ویلا شیب دار پرداخته و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه نماییم.

طراحی و اجرای حیاط ویلا شیب دار

نکات مهم طراحی حیاط ویلا شیب دار :

از جمله نکاتی که برای طراحی حیاط ویلا شیب دار باید بدانید آن است که:

1. نقشه برداری در طراحی حیاط ویلا شیب دار با اهمیت است :

برای ساخت یک ویلا در مناطق شیب دار بایستی ابتدا زمین مورد نظر به درستی توسط یک شرکت معتبر معماری، نقشه برداری شود تا  تیم طراحی بتواند نقشه ای معقول را متناسب با شیب زمین طراحی نماید.

2. نقش عوامل اقلیمی و زیست محیطی بر طراحی حیاط ویلا شیب دار:

عوامل اقلیمی و زیست محیطی بر روی طراحی چنین زمین هایی تاثیر به سزایی دارند، بنابراین تیم های طراحی حرفه ای، حتما در طراحی خود برای زمین های شیب دار، این موضوعات را مد نظر قرار خواهند داد.

3. اهمیت پیکربندی ویلا شیب دار:

پیکر بندی ویلای شیب دار از دیگر نکات مهم در طراحی ویلای واقع شده در مناطق شیب دار است که در فروش و یا استفاده ی ساکنین از آن، تاثیر به سزایی خواهد داشت.

4. اهمیت مواد و مصالح در طراحی حیاط ویلا شیب دار:

مواد و مصالح به کار رفته در ساخت ویلا بایستی در طراحی مد نظر قرار داده شود و از آن جایی که مواد و مصالح به کار رفته برای ساخت ویلا شیب دار بایستی از تراکم بالایی برخوردار باشند، بنابراین سازه های مناطق شیب دار باید مقاوم طراحی و ساخته شوند تا در برابر سیل امنیت بالایی را برای سکنین آن ایجاد نمایند.

5. اهمیت محوطه سازی در ویلا شیب دار:

از آن جایی که محوطه های خارجی یک ویلا، محل مناسبی برای ایجاد ارتباط بین قسمت های مختلف آن می باشند، بنابراین طراحی حیاط ویلا در سطح شیبدار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در طراحی توسط طراحان به دقت مورد توجه قرار گیرد.

6. زهکشی مناسب برای ویلا شیب دار:

وجود درختان در دامنه های شیب دار می تواند از فرسایش خاک محوطه ی ویلای شما جلوگیری کرده و در نتیجه دامنه ی زیبا و پایداری را برای شما به وجود آورد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که در زمین مورد نظر که در شیب قرار دارد به کمک طراحی مهندسین خبره، از طراحی های بکر و مختص به زمین خود استفاده کنید تا مجبور به حذف درختان و درواقع فرسایش خاک حیاط ویلای خود نشوید.

گروه طراحی و معماری آبگون دیزاین:

تیم حرفه ای طراحی و معماری آبگون دیزاین با سابقه 6 ساله ی فعالیت خود در انواع پروژه های محوطه سازی، آماده ی پذیرش پروژه های طراحی حیاط ویلا شیب دار برای شما عزیزان می باشد. برای این منظور کافیست با مشاورین ما تماس برقرار نموده تا مهندسین ما در کوتاه ترین زمان ممکن برای بررسی محل مورد نظر شما حاضر شده و ایده های شما را پیاده سازی نمایند.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای حیاط ویلا شیب دار |آبگون دیزاین

طراحی حیاط ویلا شیب دار | آبگون

 

بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “طراحی حیاط ویلا شیب دار

  1. ميلاد رحيمي گفت:

    سلام یه باغ کوهستانی شیبدار دارم میخواستم محوطه سازی کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. آبگون دیزاین گفت:

      سلام دوست عزیز، لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *