طراحی داخلی, طراحی رستوران

طراحی آشپزخانه رستوران

بدون شک برای داشتن یک رستوران خوب، کیفیت و نوع طراحی رستوران و قسمت های مختلف رستوران بخصوص آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند در راه اندازی یک رستوران موفق اثر به سزایی داشته باشد.

طراحی آشپزخانه رستوران شاید از آن جهت با اهمیت است که در یک آشپزخانه ی ناکارامد با فضایی تنگ و شلوغ، هیچ چیزی در سر جای خود قرار نداشته و پرسنل نمی توانند به درستی به فعالیت های خود بپردازند.

بنابراین در این نوشته از آبگون دیزاین به موضوع طراحی آشپزخانه رستوران پرداخته ایم و قصد داریم تا نکاتی را در این خصوص به شما ارائه نماییم.

طراحی داخلی آشپزخانه رستوران | آبگون دیزاین

یک آشپزخانه رستوران خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1. ابعاد مناسب آشپزخانه:

در نظر گرفتن ابعاد و اندازه های مناسب برای آشپزخانه رستوران به گونه ای که با حجم کلی رستوران و میز و صندلی های آن برابری داشته باشد، خود یکی از نکات مهم در طراحی می باشد. همچنین توجه به نوع رستوران نیز در ابعاد آشپزخانه اثرگذار می باشد.

به طور کلی می توان گفت که به ازای هر میز و صندلی در یک رستوران، بایستی حداقل 1 و نیم متر مربع فضا برای آشپزخانه در نظر گرفته شود. درحقیقت برای یک رستوران با 60 صندلی می بایست 90 متر آشپزخانه طراحی نمود.

2.آشپزخانه با طراحی ارگونومیک:

یک آشپزخانه رستوران حرفه ای، باید به گونه ای طراحی شود تا کارکنان، سرآشپز و خدمتکاران به راحتی بتوانند در آن جا به جا شده و فعالیت های خود را بدون برخورد با دیگر اعضا و یا وسایل، انجام دهند. در حقیقت یک آشپزخانه ی ارگونومیک برخورد ها را به حداقل رسانده و بنابراین در زمان آماده سازی غذا صرفه جویی کرده و خطرات احتمالی ناشی از حوادث را کاهش می دهد. همچنین در یک آشپزخانه با طراحی نامنظم و غیر حرفه ای، احتمال ریختن مواد غذایی بر روی زمین بیشتر بوده و بنابراین هدررفت مواد اولیه و به دنبال آن طولانی شدن زمان تهیه غذا را به همراه خواهد داشت.

3.بهینه سازی انرژی:

یک آشپزخانه ی صنعتی و حرفه ای به میزان زیادی در بهره وری انرژی تاثیرگذار بوده و می تواند تا حد زیادی انرژی های مصرفی شما را کاهش دهد. به عنوان نمونه یک طراح حرفه ای می داند که محل قرار دادن اجاق گاز ها بایستی به هود و یا هواکش نزدیک باشد.

4.سهولت در استفاده و نگهداری وسایل:

یک طراح خوب با در نظر گرفتن وسایل و مواد مورد نیاز براساس نوع طراحی رستوران، میزان مناسبی کابینت های درب دار و قفسه های بدون درب ( کابیت ها برای مواد غذایی و قفسه ها برای چیدمان وسایل ضروری، مورد نیاز هستند) برای آشپزخانه طراحی می کند تا دست سرآشپز و کارکنان در دسترسی راحت به مواد و وسایل باز باشد و غذای مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن حاضر شود.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *