دانستنی های دیوار سبز

ساخت دیوار سبز در خانه

همانطور که حتما می دانید دیوار سبز ها انواع مختلفی دارند ، اگر چه برخی از انواع آن ها نیازمند تجهیزات و نیروی متخصص و حرفه ای در این زمینه می باشد اما برخی از انواع دیوار سبز را می توان به راحتی درون منزل ایجاد نموده و از فضای طبیعی ایجاد شده بهترین استفاده را نمود.

بنابراین تیم تحریریه آبگون دیزاین در این مقاله قصد دارد تا ساخت دیوار سبز در خانه را به روشی ساده و کارآمد به شما همراهان عزیز آموزش داده و در افزایش فضای سبز و سلامتی بیشتر، سهم به سزایی ایفا کند.

دیوار سبز در خانه | آبگون دیزاینچگونه در خانه دیوار سبز درست کنیم؟

برای ساخت دیوار سبز در خانه تنها کافیست مراحل زیر را به ترتیب با ما طی کنید و متناسب با فضای خود در منزل، یک دیوار سبز بی نظیر را برای خود و خانواده تان ایجاد نمایید.

1. انتخاب دیوار مناسب اولین قدم برای ساخت دیوار سبز در منزل است:

اگر چه دیوار سبز خانگی می تواند در هر فضایی از خانه، از دیوار حیاط گرفته تا یک دیوار سالن پذیرایی یا حتی آشپزخانه ایجاد شود اما بهترین مکان برای ایجاد دیوار سبز، قسمتی از خانه است که به درب ورودی نزدیک تر بوده و همچنین امکان دریافت نور برای گیاهان بیشتر باشد. علاوه بر این دیوار انتخابی بایستی مقاومت بالایی در برابر وزن داشته باشد.

2. انتخاب قاب و گلدان مرحله دوم ایجاد دیوار سبز است:

در مرحله ی دوم شما بایستی زمینه ی دیوار سبز خود را ایجاد کنید. برای این منظور باید ابتدا به کمک قاب های فلزی یک زمینه بر روی دیوار خود ایجاد کرده و سپس گلدان های کوچک یا بزرگ را بسته به سلیقه ی خود انتخاب و بر روی آن استفاده نمایید. گلدان های پلاستیکی بهترین گزینه برای دیوار سبز هستند.

لازم به ذکر است که می توانید دیوار سبز یا گلدان های خود را مستقیما بر روی دیوار نصب کنید اما در صورت انجام این کار، دقت کنید که ابتدا یک پوسته ی ضد آب بر روی دیوار نصب کنید تا رطوبت گیاهان به دیوار منتقل نشده و موجبات تخریب دیوار را فراهم نسازد.

3. سیستم آبیاری دیوار سبز را ایجاد کنید:

آبیاری دیوار سبز در انواع دیوار سبز خانگی می تواند به صورت آبیاری قطره ای باشد. برای این منظور می توانید در قسمت انتهایی گلدان های خود سوراخ های کوچکی ایجاد کنید تا پس از آبیاری، آب ها از هر گلدان به گلدان پایین تر منتقل شده و در نهایت به یک مخزن آب در قسمت پایینی دیوار سبز بریزد.

نحوه ساخت دیوار سبز در خانه | آبگون دیزاین

4. گل بکارید:

ابتدا گلدان ها را به دقت از خاک حاصلخیز پر کرده و گل و گیاهان متناسب با سلیقه ی خود را درون آن ها بکارید. همچنین دقت کنید که گیاهان انتخابی بایستی متناسب با آب و هوای منطقه ی مورد نظر شما و دمای محیط منزل شما باشد تا ماندگاری بالایی داشته و رشد آن ها متوقف نگردد. حد فاصل میان گیاهان چیزی حدود 12 تا 13 سانتی متر می تواند باشد تا گیاه اجازه رشد داشته و بتواند ریشه دوانده و رشد کند.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *