دانستنی های آبنما

ساخت آبنما با کوزه

استفاده از صدای آب برای ایجاد حس آرامش از قدیم الایام نه تنها در میان ایرانیان بلکه در میان تمام اقوام و ملت ها وجود داشته است. استفاده از انواع آبنما یکی از موارد استفاده از آب برای احساس طراوت و شادابی در محیط می باشد که امروزه از آن حتی در ساختمان های کوچک نیز استفاده می شود.

آبنما ها در انواع مختلفی تهیه می شوند که ساخت آبنما با کوزه یکی از روش های خلاقانه برای ایجاد یک آبنمای دستی و خانگی می باشد. بنابراین در این نوشتار از آبگون دیزاین قصد داریم تا ساخت آبنما با کوزه را به شما آموزش داده و نکاتی را در این زمینه به شما ارائه نماییم.

چگونه یک آبنما با کوزه بسازیم؟

ساخت آبنما با کوزه علاوه بر آن که می تواند طراوت و شادابی را برای محیط شما به ارمغان آورد، خارج از تکلف و تجملات بوده و در عین سادگی، بسیار زیبا و دلنشین می باشند. بنابراین اگر شما هم قصد دارید به کمک یک کوزه یک آبنمای زیبا، ساده و خانگی را برای خود ایجاد نمایید می توانید هر یک از روش های زیر را دنبال نمایید.

مراحل ساخت آبنما با کوزه |آبگون دیزاین

1. روش اول برای ساخت آبنما با کوزه :

در روش اول برای ساخت یک آبنما با کوزه ابتدا بایستی دقت کنید که کوزه یا گلدان سفالی شما در برابر آب مقاومت مناسب دارد و همچنین نسبت به تغییرات دمایی هوای خارج از منزل می تواند مقاومت نماید یا خیر.

برای ساختن این آبنما نیاز به ابزار خاصی ندارید و تنها کافیست تا یک کوزه ی مقاوم را انتخاب کرده و یک نازل آبنما را از درون آن رد کنید. پمپ آبنما را به کمک لوله ها به نازل متصل کرده و سپس می توانید دور تا دور نازل و لوله های درون کوزه را به کمک سنگ پر نمایید.

طرز ساخت آبنما با کوزه |آبگون دیزاین

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

2. روش دوم :

در روش دیگری که برای ساخت آبنما با کوزه وجود دارد نیز در وهله ی اول شما بایستی جنس کوزه یا گلدان خود را به لحاظ مقاومت بررسی نمایید. پس از آن برای ساخت، ابتدا یک حوضچه را به عنوان ظرف زیرین آبنما که آب درون آن می ریزد انتخاب نمایید. سپس درون حوضچه را با سنگ های کوچک و بزرگ پر کنید و کوزه را به صورت افقی بر روی سنگ ها قرار دهید. در این روش می توانید به دلخواه از 2 یا 3 کوزه استفاده کرده و تمامی ان ها را به صورت افقی بر روی سنگ ها قرار دهید.
پس از آن پمپ را به کمک لوله ها به نازل متصل کرده و لوله ها و نازل را از درون هر یک از کوزه ها عبور دهید.

3. روش سوم :

در روش دیگری که برای ساخت آبنما با کوزه وجود دارد بایستی همچون تصویر زیر کوزه ها را با ارتفاع های متفاوتی از یکدیگر قرار داده و به گونه ای ان ها را در کنار هم مرتب نمایید که آب از درون هر کوزه به درون کوزه بعدی ریخته و در نهایت آب به پایین ترین قسمت جاری شود.

آموزش ساخت آبنما با کوزه |آبگون دیزاین

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *