دانستنی های دیوار سبز

زیرسازی دیوار سبز

یکی دیگر از انواع روش های محوطه سازی، دیوار سبز یا گرین وال است که در سال های اخیر طرفداران زیادی از هر قشری پیدا نموده و توانسته در محیط های مختلف با سایر اجزا هماهنگ شود و در لطیف نمودن فضا نقش بزرگی ایفا کند. مراحل ساخت گرین وال نسبتا پیچیده بوده و بدون تخصص و داشتن مهارت کافی، نمی توان یک دیوار سبز حرفه ای ایجاد نمود.

بنابراین در این مقاله از آبگون دیزاین قصد داریم تا اطلاعات مهمی درخصوص زیر سازی دیوار سبز برای شما عنوان کنیم تا بتوانید برای محل مناسب اجرای دیوار سبز، نوع گرین وال و زیر سازی مناسب برای آن تصمیم گیری درستی اتخاذ نمایید.

زیرسازی های متفاوت انواع دیوار سبز:

  1. همانطور که حتما می دانید دیوار سبز انواع مختلفی دارد که نوع زیرسازی و جزئیات ساخت هر کدام با یکدیگر تفاوت هایی دارد.
    از جمله انواع دیوار سبز به شرح زیر می باشد:
    1. دیوار سبز کابلی
    2. دیوار سبز مدولار با فلاور باکس
    3. دیوار سبز مدولار از نوع حجمی

روش های مختلف زیرسازی انواع دیوار سبز:

 

  1. نحوه زیر سازی دیوار سبز کابلی:

    زیرسازی دیوار سبز کابلی به این صورت است که ابتدا بر روی دیوار مورد نظر کابل های روکش داری را نصب می کنند که نسبت به حرارت مقاومت بالایی دارد. این کابل ها به کمک اسکوپ های استیل و یا دیگر اتصالات به به خوبی به یکدیگر متصل شده و در جای خود و به یکدیگر فیکس می شوند.
    در مرحله ی بعد تجهیزات مکملی همچون انواع فلاورباکس ها ( باکس گل) بر روی این سیستم کابلی نصب می شود تا در مرحله ی بعد بتوان انواع گل ها و گیاهان مناسب را درون آن ها کاشت نمود. در حقیقت در این روش، به کمک اسکوپ های فلزی، کابل های استیل را بر روی دیوار نصب می کنند.
    همچنین توجه کنید از ان جایی که گیاهان رونده حداکثر 4 متر رشد می کنند بنابراین چنانچه قصد کاشت گیاهان ریزشی یا رونده را دارید، برای ایجاد ردیف اول فلاورباکس ها بایستی حداکثر 4 متر با زمین فاصله بگذارید. همچنین در هر ردیف نیز در هر متر، تنها یک فلاور باکس می توان قرار داد. علاوه بر این، در زیرسازی دیوار سبز دقت کنید که فاصله ی میان اسکوپ های استیل باید چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر و نیز فواصل میان کابل های روکش دار نیز باید چیزی حدود ۱۷ تا ۲۳ سانتی متر باشد.
    تاسیسات دیوار سبز در این روش کابلی به این صورت است که برای جمع آوری آب اضافی از فلاورباکس های سینی هپدار استفاده کرده و بنابراین آب اضافی پس از لایه های مختلف زهکشی و فیلترینگی که در داخل فلاورباکس ها تعبیه شده، وارد این سینی ها شده و به مرور با دمای هوای محیط تبخیر می شود.

  2.  نحوه زیرسازی دیوار سبز مدولار با فلاورباکس:

    زیر سازی گرین وال در سیستم مدولار به این صورت است که ابتدا برای این منظور از پانل های پیش ساخته بر روی دیوار و در محل مورد نظر نصب کرده و سپس گیاهان مختلف براساس نظر و سلیقه ی افراد در درون هر کدام از این پانل ها کاشته می شود.
    تاسیسات و یا نحوه جمع آوری آب اضافی در روش دیوار سبز مدولار نیز به این صورت است که در قسمت انتهای زیرین فلاور باکس های استفاده شده در این روش، سوراخ هایی تعبیه می شود تا آب اضافی از هر باکس خارج شده و به طبقات فلاورباکس های زیرین بریزد. در نهایت نیز در ردیف آخر فلاورباکس های پایینی نیز به صورت صحیح عایق بندی شده و یا از طریق لوله کشی های انجام شده، آب اضافی کل سیستم خارج می شود.

  3.  نحوه زیرسازی دیوار سبز مدولار از نوع حجمی:

    روش زیرسازی در نوع دیوار سبز مدولار حجمی نیز به این صورت است که ابتدا بر روی دیوار انتخابی یک پروفیل آهنی نصب می شود و بعد از قرار دادن فلاورباکس های مخصوص بر روی آن، لایه های مختلف زهکشی و فیلتر نصب می شود. در این نوع از انواع دیوار سبز از گیاهانی که تراکم زیادی دارند استفاده شده و بنابراین این نوع از دیوار ها همواره سبز بوده و قسمت های زیرین آهنی آن ها قابل مشاهده نخواهد بود.

روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *