دانستنی های آبنما

زیباترین آبنماهای جهان

زیباترین آبنماهای جهان

انسان ها همواره به دنبال زیباتر کردن محیط زندگی خود بوده اند و در این میان استفاده از آب برای این زیباسازی از گذشته های دور در میان مردم رواج داشته است. آبنما ها یکی از جذاب ترین روش های زیباسازی برای کشور هاست که می تواند سالیانه گردشگران زیادی را به کشور های مختلف جلب نماید.

امروزه غالبا اکثر شهر های پیشرفته دنیا برای جذب گردشگران و ایجاد جاذبه های مصنوعی در کشور شان اقدام به ساخت آبنما های خاص، بزرگ و ویژه می کنند که در این نوشته از سری مقالات انواع آبنما در  آبگون دیزاین قصد داریم تا چندین نمونه از زیباترین آبنماهای جهان را به شما معرفی نماییم.

فواره دبی در امارات متحده عربی:

فواره دبی | آبگون دیزاین

این فواره به عنوان شگفت انگیز ترین و زیباترین آبنمای جهان در کشور امارات بر روی دریاچه مصنوعی و در مقابل برج خلیفه ساخته شده است. این آبنما که همچنین به عنوان زیباترین آبنماهای قاره آسیا نیز شناخته می شود، آب را تا ارتفاع 150 متر به بالا پرتاب می کند که حدودا برابر با یک ساختمان 50 طبقه است.

این فواره در فضایی به مساحت 30 هکتار ساخته شده و بیش از 1000 ترکیب انتزاعی در آن به نمایش در می آید. حدود 6 هزار لامپ و 25 پروژکتور رنگی در این آبنما نصب شده است که همراه با موسیقی های مختلف، صحنه ای بسیار جالب و هیجان انگیز را برای همگان به وجود می آورد.

فواره بلاژیو در لاس وگاس آمریکا ( ‏Fountain of Bellagio ):

فواره بلاژیو در لاس وگاس آمریکا | آبگوندیزاین

این فواره که بر روی دریاچه یا رودخانه ی مصنوعی کازینو ساخته شده، در مقابل هتل بلاگیو در لاس وگاس می باشد. ساخت فواره باژیو یا بلاگیو چیزی حدود 40 میلیون دلار هزینه داشته و هنگام اجرای رقص نور و آب در آن، لحظاتی محصور خواهید ماند.

برای نورپردازی این آبنما چیزی حدود 45 هزرا نور مجزا استفاده شده و همچنین آب در این آبنما تا ارتفاع حدود 70 متر به بالا پرتاب می شود که همزمان با صدای موسیقی می باشد. ارتفاع این آبنما چیزی حدود یک ساختمان 24 طبقه بوده و روزانه چندین مهندس از آبنما بازدید می کنند تا در صورت لزوم و یا ایجاد مشکل، به سرعت در صدد برطرف کردن آن برآیند.

فواره Montjuic در بارسلونا اسپانیا:

فواره Montjuic در بارسلونا | آبگون دیزاین

این آبنما که در سال 1929 ساخته شده در ابتدا تنها رقص نور و آب بوده است اما در دهه ی 1980 با اضافه شدن موسیقی برای بازی های المپیک 1992 آماده شد. امروزه در هنگام اجرای این فواره، شما می توانید گردشگران زیادی را در حال عکاسی و فیلمبرداری از این صحنه ی خیره کننده ببینید.

Montjuic در هر ثانیه چیزی حدود 3620 لیتر آب را به سمت بالا پرتاب می کند. آب های رنگی در این فواره از 3 دایره ی متحد المرکز خارج می شوند و صحنه ی بی نظیری را به وجود می آورند.

آبنمای سر کریستالی سواروسکی در اینزبروک اتریش ( Swarovski):

آبنمای سر کریستالی سواروسکی|آبگون دیزاین

این فواره که در سال 1995 ساخته شده به عنوان یکی از جاذبه های اصلی گردشگری کشور اتریش شناخته می شود. این آبنما که از دیگر زیباترین آبنماهای جهان است، در زمینی به مساحت 75 هکتار در برابر موزه ای معروف در این کشور ساخته شده است. طبیعت مذمون اصلی این آبنما بوده و با ترکیب تاریخ و هنر توانسته جایگاه خوبی را در میان انواع زیباترین آبنما های جهان به دست آورد.

فواره مهتاب رنگین در سئول کره جنوبی  (Moonlight Rainbow):

 

این آبنما نیز یکی دیگر از زیباترین آبنماهای جهان است که چیزی حدود 1140 متر طول داشته و بر روی پل بانپو در سئول واقع شده است. این فواره یا آب نما در هر دقیقه می تواند حدود 190 تن آب را پمپاژ کرده و داخل رودخانه ی هان بریزد.

این پل که بر روی رودخانه ی هان واقع شده در واقع اصلی ترین پل در مرکز این شهر است و آبنمای واقع شده بر روی این پل با حدود 10 هزار لامپ ال ای دی در رنگ های مختلف به همراه موسیقی روشن می شود. این آبنما در شب منظره ای زیبا را برای شهر سئول به وجود می آورد.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *