دانستنی های روف گاردن

نحوه زهکشی ،فیلترینگ و ایزولاسیون روف گاردن

زهکشی، فیلترینگ و ایزولاسیون روف گاردن  از جمله عملیات هایی هستند که توسط متخصصین این حوزه، پس از طراحی و پیش از اجرا روف گاردن، بایستی انجام گیرند تا روف گاردن به بهترین شکل ممکن اجرا شده و پس از مدتی ساختمان و ساکنین آن را با مشکل مواجه نسازد.

بنابراین در این نوشته از آبگون دیزاین قصد داریم تا در خصوص زهکشی، فیلترینگ و ایزولاسیون در بام سبز صحبت کنیم و در خصوص این موارد توضیحاتی را به شما ارائه نماییم.

زهکشی روف گاردن

زهکشی در لغت در واقع به معنای خارج کردن آب های اضافی از زمین می باشد که معمولا در زمین های کشاورزی و روف گاردن انجام می شود. اگر چه که آب اضافی به صورت طبیعی نیز از زمین خارج می شود اما با کمک فرآیند زهکشی بام سبز می توانیم این فرآیند را تسریع نماییم.

زهکشی بام سبز به دو جهت اهمیت دارد. نخست آن که زهکشی سلامت ریشه های گیاهان را تامین می نماید. علاوه بر این، زهکشی باعث می شود آب مازاد گیاهان جمع آوری شده و سپس به داخل لوله های خروجی هدایت شود.

توجه کنید که معمولادر بام ها لوله های جداگانه ای تعبیه نمی شود و از لوله های آب باران که در بام ها تعبیه شده اند، برای دفع آب های اضافی روف گاردن استفاده می کنند. همچنین زهکشی متمرکز در خاک ها و بستر هایی که گیاهان بام سبز کاشته شده اند معمولا مناسب نبوده و بایستی به کمک متخصصین این حوزه و البته با مصالح و فنون خاص، آن ها را به زهکشی های گسترده بدل نمود.

فیلترینگ بام سبز

فیلترینگ روف گاردن به عملیاتی گفته می شود که به واسطه ی قرار دادن لایه ای از الیاف، از ورود املاح خاک به لایه های زیرین خاک جلوگیری نموده و به این طریق مواد مورد نیاز گیاهان در سطح را تامین می نمایند.

از جمله فواید فیلترینگ بام سبز می توان عدم انتقال املاح به لایه های زیرین و نیز عدم تغییر بافت خاک را نام برد. همچنین فیلترینگ مانع از مسدود شدن مسیر های زهکشی شده در بام سبز می شود و به این طریق به نوعی هم سو با فرآیند زهکشی می باشد.

ایزولاسیون روف گاردن

ایزولاسیون بام سبز یکی از مهم ترین قسمت های اجرای این پروژه است. ایزولاسیون در واقع به معنای پوشاندن سطح بام برای اجرای روف گاردن می باشد. این عملیات توسط یک یا چند لایه به کمک چند نوع مواد عایق انجام می شود تا از نقوذ آب و یا رطوبت به لایه های زیرین  جلوگیری نماید.

اهمیت ایزولاسیون در آن است که اجازه ی عبور آب و رطوبت را به لایه های زیرین نداده و به این طریق ساختمان را از آسیب دیدن و یا نم زدگی محافظت می نماید.

در واقع مراحل مختلف زهکشی، فیلترینگ و ایزولاسیون در بام سبز به منظور ایجاد یک روف گاردن حرفه ای توسط متخصصین این حوزه انجام می شوند تا در عین ایجاد یک فضای سبز زیبا در بام، از آسیب به ساختمان نیز جلوگیری نماید. آبگون دیزاین با تیم حرفه ای خود آماده ی طراحی و اجرای خدمات روف گاردن یا بام سبز در ساختمان های شما می باشد. بنابراین در صورت تمایل می توانید هم اکنون با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *