محوطه, ویلا

محوطه سازی ویلا برای بهار

محوطه ی خارجی ویلا ها یکی از قسمت های مناسب برای دورهمی های خانوادگی و آسایش و آرامش خانواده در کنار هم می باشد که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است. استفاده از محوطه ی خارجی به جای استفاده از فضا های محدود داخل ساختمان ها، می تواند این امکان را برای شما ایجاد کند که از فضای باز خارجی ویلا نیز به نحو احسنت استفاده کنید.

تیم طراحی و معماری آبگون دیزاین متخصص در زمینه طراحی ویلا و محوطه سازی در این نوشتار به سراغ نحوه ی محوطه سازی ویلا برای بهار رفته است و قصد دارد تا نکاتی را در این زمینه به شما ارائه نماید.

ایده هایی آماده سازی محوطه ویلا برای بهار:

بهار فصل زیبایی و طراوت گیاهان و درختان است و در این فصل درختان معمولا شکوفه می دهند و گیاهان و گل ها به زیبایی هر چه تمام تر خود را در معرض نمایش در می آورند. بنابراین استفاده و بهره مندی از این زیبایی ها می تواند تاثیر به سزایی در روحیه و خوش بینی شما بگذارد.

در محوطه سازی ویلا برای فصل بهار بایستی چندین نکته را مد نظر قرار دهید تا بتوانید به کمک آن، محوطه ی زیباتری داشته باشید و از آن استفاده ی بهینه نمایید.

1. یک آبنما یا یک حوض آب ایجاد کنید

ایجاد یک آبنما یا یک حوض به همراه یک فواره ی آب حتی می تواند نمای بسیار زیبایی از داخل ویلا و پشت پنجره ها برای شما به دست دهد. علاوه بر این بهره مندی از یک حوض آب یا آبنما می تواند هوا را تلطیف نموده و از گرمای هوا در فصول بهار و تابستان بکاهد.

محوطه سازی ویلا برای فصل بهار|آبگون دیزاین

همچنین ایجاد یک فواره ی آب در محوطه، حال و هوای بی نظیری را برای شما ایجاد کرده و صدای آرامش بخش آب می تواند تمام خستگی یک هفته ی کاری پر مشغله را از تن شما به در کند.

حضور آب در کنار سبزه ها و درختان به ساکنین ویلا، حس قرار گرفتن در طبیعت را داده و محیط جذابی را برای ایشان به وجود می آورد که حتی بدون خارج شدن از ویلا و گشت و گذار، می توانند لحظات آرامش بخشی را تجربه نمایند. به همین جهت توجه کنید که استفاده از آب، حتی در ابعاد کوچک در محوطه ویلا را فراموش نکنید.

2. یک سرپناه زیبا بسازید

ساخت یک آلاچیق یا پرگولای زیبا در محوطه ی ویلا می تواند به عنوان سرپناهی در فضای باز برای جلوگیری از تابش آفتاب و یا رگبار های بهاری باشد. همچنین آلاچیق ها می توانند فضای دنج و راحتی را در گوشه ای از باغ( خصوصا در کنار حوض یا آبنما) ایجاد کرده و از مبلمان و سایر وسایل شما در فضای خارجی ساختمان نیز محافظت نماید.

محوطه سازی ویلا در فصل بهار|آبگون دیزاین

توجه کنید که فضای آلاچیق را به گونه ای بسازید که به خوبی با طبیعت تلفیق شده و هیچ یک بر دیگری غلبه نداشته باشد. در واقع در استفاده از رنگ ها و طرح ها بایستی نهایت دقت را داشته باشید و طرحی بهاری و زیبا را برای خود خلق نمایید.

3. خرید وسایل

همچنین در آماده سازی محوطه ویلا برای بهار دقت کنید که مبلمان داخل آلاچیق و یا دیگر اکسسوری ها و لوازم باید به گونه ای خریداری شوند که محوطه را خسته و کسل کننده نکنند و به نوعی با ایجاد یک بافت نرم و زیبا، فضا را به زیبایی ترسیم نمایند.

به طور مثال اضافه کردن چند میز و صندلی در گوشه ای از محوطه و یا چیدمان چند کوسن رنگی و زیبا می تواند فضایی شاد و بهاری را برای شما به ارمغان آورد.

4. نورپردازی

نورپردازی نیز از دیگر پارامتر های مهم در آماده سازی محوطه ویلا برای بهار است. توجه کنید که نورپردازی می تواند برای بهره مندی از محوطه در شب بسیار کاربردی باشد و شب نشینی های زیبا و جذابی را در کنار یکدیگر برای شما ایجاد نماید.

در نورپردازی محوطه ویلا دقت کنید که از نور های ملایم با رنگ های آرامش بخش ایجاد کنید و از ایجاد نور های نقطه ای و بزرگ پرهیز کنید. استفاده از ریسه های نوری شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *