ویلا

نکات مهم در طراحی نمای ویلا

در طراحی نمای ویلا چه پارامتر هایی را در نظر بگیریم؟

نظر به این که ویلا ها معمولا در مناطق خوش و آب هوا ساخته می شوند، طراحی نمای ویلا یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار در دید کلی ویلا بوده و به این ترتیب اغلب برای همگان از سازندگان شخصی و خصوصی تا فروشندگان، خریداران و حتی اجاره کنندگان ویلا ها مهم می باشد.

نمای ویلا که یکی از اولین معرفه های این گونه ساختمان ها می باشد، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و امروزه اکثر افرادی که قصد ساخت و ساز و طراحی ویلا را دارند، به دنبال طراحی نمای ویلا هستند. بنابراین در این نوشتار از آبگون دیزاین قصد داریم تا عوامل تاثیرگذار در طراحی نمای ویلا را برای شما خوبان برشمریم و نکات ارزشمندی را در این خصوص به شما ارائه نماییم.

عوامل موثر در طراحی نمای ویلا

از آن جایی که نما، اولین عامل جلب نظر مخاطب می باشد، بنابراین سازندگان معمولا تمام تلاش خود را می کنند تا با استفاده از به روز ترین و خلاقانه ترین ایده ها، نمایی زیبا را به ساختمان خود بدهند تا بر قیمت آن تاثیر بگذارند.

بنابراین از جمله عوامل موثر در طراحی نمای ویلا می توان موارد زیر را نام برد:

1. انتخاب سبک

انتخاب سبک یکی از عوامل موثر در طراحی نمای ویلا می باشد. در گذشته معمولا ویلا ها براساس سبک های کلاسیک و سنتی ساخته می شدند و تقریبا تمام ویلا ها به یک شکل بودند. اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات سلیقه ای مردم، انواع سبک های مدرن و کلاسیک وجود دارند که طراحان معمولا براساس سلیقه ی کارفرما یکی از آن ها را انتخاب کرده و پس از طراحی طرح اولیه، آن را اجرا می نمایند.

عوامل موثر در طراحی نما ویلاپآبگون دیزاین

توجه کنید که انتخاب سبک طراحی نما ویلا یک امر سلیقه ای بوده و هر فردی به دلخواه می تواند از طراحان خود بخواهد تا سبک خاصی را اجرا نماید و طراح نیز با در نظر گرفتن شرایط مختلف، امکان و یا عدم امکان طرح مورد نظر را اطلاع می دهد.

2. موقعیت ویلا

موقعیت یا محل قرارگیری ویلا یکی از پارامتر های اصلی در انتخاب طراحی نمای ویلا می باشد. همانطور که از گذشته در کتاب های درسی می خواندیم که به طور مثال در مناطق بارانی از سقف های شیروانی استفاده می شود تا آب باران به راحتی به پایین سرازیر شود، امروزه نیز اگر چه انواع طراحی های مدرن و کلاسیک در این زمینه وجود دارد اما همچنان از عواملی همچون محل قرار گیری ویلا تبعیت می کنند.

همچنین امروزه طراحان حرفه ای معمولا تلاش می کنند تا طراحی نما ساختمان ویلایی را براساس پارامتر های مختلف محیطی نظیر ناهمواری های مجاور محل احداث ویلا و … را نیز دخیل نموده و براساس آن یک طرح خلاقانه و بدیع را ایجاد نمایند. علاوه بر این، نوع مواد و مصالحی که در ویلا های مناطق مختلف به کار می رود و نیز توجه به بافت مجاور ویلا نیز می تواند در این دسته جای داده شده و توجه طراحان را به خود جلب نماید.

3. نورپردازی

نورپردازی نمای ساختمان که یکی دیگر از نکات مهم در طراحی نمای ویلا است بایستی به آن توجه ویژه داشت، چرا که منظره و چشم انداز ویلا در طی شب تاثیر به سزایی در دید و زیباسازی کلی فضای شهری دارد. نورپردازی  آنقدر موضوع با اهمیتی است که گاه یک ساختمان یا ویلا با نحوه ی نورپردازی های آن در شب شناخته می شود.

عوامل موثر در طراحی نما ویلاپ|آبگون دیزاین

4. سادگی در عین زیبایی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در طراحی نمای ویلا، توجه به سادگی می باشد. دقت کنید که چنانچه قصد ساخت یک ویلا را دارید، بهتر است در قدم اول طرح هایی را انتخاب کنید که بتوانند در عین سادگی، زیبا باشند و در عین حال به گونه ای باشند که فرصت را برای جلوه گری طبیعت نیز فراهم نمایند. در واقع از آن جایی که قطعا هدف اصلی همه ی افراد از ساختن یک ویلا، بهره مندی از فضایی آرام برای استراحت می باشد، طراحی نما ویلا باید به گونه ای باشد که بتواند محیطی آرام و زیبا را برای شما به ارمغان آورد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *