ویلا

طراحی خانه ویلایی دوبلکس

طراحی خانه ویلایی دوبلکس از گذشته تا به امروز مورد علاقه ی بسیاری از افراد بوده و همچنان نیز طرفداران زیادی دارد. اما در طراحی خانه های دوبلکس بایستی موارد و پارامتر هایی رعایت شوند تا بتوانید از حداقل فضا بیشترین بهره وری را داشته باشید.

در طراحی ویلا که امروز بحثمان در رابطه با خانه های ویلایی دوبلکس است دو قسمت طراحی نمای ساختمان و طراحی داخلی مد نظر می باشد که در این نوشتار از مجله طراحی و معماری آبگون دیزاین قصد داریم تا شما را با هر دو این قسمت ها آشنا کرده و به طور کلی ویژگی های ی ساختمان دوبلکس را برای شما برشمریم.

طراحی دکوراسیون خانه ویلایی دوبلکس|آبگون دیزاین

نمای خانه ویلایی دوبلکس:

در طراحی نمای یک ساختمان دوبلکس بایستی ابتدا نوع آن را مشخص نمایید. به این معنا که ساختمان های دوبلکس معمولا به 2 صورت کلاسیک و مدرن طراحی می شوند که شما بایستی بر حسب سلیقه ی شخصی و البته متراژ زمین و محله ی مورد نظر، نوع سبک نمای ساختمان ویلایی دوبلکس خود را انتخاب نمایید.

رعایت نمودن اصول طراحی فضا های عمومی و خصوصی از جمله مهم ترین نکاتی است که در هنگام طراحی یک خانه دوبلکس بایستی مد نظر قرار داده شود. به طور مثال طراحی یک لابی مرکزی و یا فضای تقسیم در ساختمان های ویلایی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

طراحی نمای خانه ویلایی دوبلکس|آبگون دیزاین

همچنین محوطه سازی حیاط خانه های ویلایی دوبلکس نیز از نکاتی است که می توانید با صرف هزینه های به نسبت اندک، ظاهری شکیل و زیبا به ساختمان خود ببخشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی نما در ساختمان های ویلایی مطالعه مقاله طراحی نمای ساختمان ویلایی را به شما توصیه می کنم.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی دوبلکس:

دکوراسیون داخلی از دیگر نکات حائز اهمیت در طراحی خانه ویلایی دوبلکس است که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشید. همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس نیز همانند طراحی نمای آن ها می توان از 2 سبک کلاسیک یا مدرن استفاده نمود.

یکی از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس بایستی به آن دقت کنید راه پله ها می باشد. راه پله ها که یک جز بسیار مهم در یک خانه دوبلکس هستند می توانند از متریال های مختلفی تشکیل شده باشند که از جمله ی آن ها می توان راه پله های چوبی، فلزی و یا حتی شیشه ای را مثال زد. نوع راه پله گرد، مارپیچی و غیره نیز از جمله پارامتر هایی است که برحسب سلیقه می توانید در خانه ی خود از آن استفاده کنید.

همچنین طراحی سقف خانه های دوبلکس و استفاده از شیشه ها و پنجره های بلند نیز از دیگر نکاتی است که بایستی مد نظر قرار داده شود.

طراحی های سقف و دیوار ها در خانه های دوبلکس معمولا برای سبک های کلاسیک بوده و اگر به سبک های مدرن علاقمندید می توانید از انواع ساده ی سقف و دیوار ها استفاده کرده و البته هزینه های کمتری را نیز متحمل شوید.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی دوبلکس|آبگون دیزاین
در طراحی خانه ویلایی دوبلکس توجه به اتاق خواب ها نیز بسیار با اهمیت است. به طور مثال شما می توانید در طراحی اتاق ها قسمتی را به طراحی تراس و بالکن اختصاص دهید که به فضای حیاط مشرف باشد. چرا که می توانید از این اتاق و تراس طبقه ی بالا به عنوان محلی برای استراحت و آرامش که به فضای سرسبز حیاط دید دارد، استفاده نمایید.

[vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”25px”][g5plus_call_to_action title=”نیاز به خدمات طراحی خانه ویلایی دوبلکس دارید” color_scheme=”color-light” css=”.vc_custom_1566379261138{padding-top: 15px !important;padding-bottom: 15px !important;background-color: #dd9933 !important;}” link=”url:tel%3A09125879311|title:%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%20%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA||”][vc_empty_space height=”25px”][/vc_column][/vc_row]

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *