طراحی داخلی

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون فروشگاه

رنگ ها معمولا تاثیر شگرفی در نوع نگاه مخاطب داشته و خرید یک محصول را حتی تا 85 درصد نسبت به محصول مشابه با رنگ متفاوت تغییر می دهند. رنگ ها در واقع تنها به رنگ اجناس محدود نمی شوند و رنگ دکوراسیون مغازه نیز می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کرده و در خرید مشتریان تاثیر گذار باشد.

از آن جایی که رنگ های مختلف می توانند احساسات متفاوتی را ایجاد نمایند، شما بایستی بسته به نوع کالایی که قصد فروش آن را دارید و به کمک روانشناسی رنگ ها، رنگ مناسبی را برای فروشگاه خود انتخاب کرده و به کمک آن بر مشتریان خود تاثیر بگذارید. بنابراین بهره مندی مناسب از رنگ ها می تواند کسب و کار شما را رونق بخشیده و خریداران را به سمت فروشگاه یا مغازه ی شما جلب نماید.

رنگ ها در طراحی داخلی مغازه

به کمک رنگ ها، یک مفهوم ایجاد کنید

اگر چه که معمولا از رنگ سفید برای دکوراسیون مغازه  استفاده می کنند اما توجه کنید که در دکوراسیون مدرن، می توان به زیبایی هر چه تمام تر از رنگ های مختلف در طراحی داخلی فروشگاه استفاده نمود و یک دکوراسیون خاص و جذاب را ایجاد کرد.

رنگشناسی در دکوراسیون مغازه

همچنین می توانید از یک رنگ برای ایجاد مفهوم در فضا استفاده کنید. به طور مثال می توانید از رنگ آبی فیروزه ای برای یک فروشگاه لوازم آکواریوم، ماهی و … استفاده نمایید. به این ترتیب قطعا مشتریان حس بیشتری به حال و هوای آب و ماهی و آکواریوم پیدا می کنند و مدت زمان بیشتری را در فروشگاه مانده و دست خالی و بدون خرید از فروشگاه خارج نخواهند شد.

در واقع مشتریانی که علاقمند به آکواریوم و آب و ماهی ها هستند، با ورود به فضای آبی رنگ و شبیه به دریا و علاقمندی شان، قطعا آن ها را هیجان زده کرده و خرید را برای ایشان قطعی می نماید.

از رنگ های ملایم برای تلطیف فضا استفاده کنید

رنگ های ملایمی که به نسبت بیشتری با سفید ترکیب شده اند، می توانند آرامش را در فضای مغازه ی شما ایجاد کرده و به این طریق باعث جلب مشتریان شوند. به طور مثال رنگ هایی نظیر نارنجی و صورتی در عین خاص بودن، می توانند باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در محیط شده و به مشتریان حس اطمینان را منتقل نمایند.

رنگ ها در طراحی داخی فروشگاه|آبگون دیزاین

استفاده از رنگ هایی مثل سبز نیز در ایجاد فضایی آرامش بخش مناسب بوده و به طور مثال می توان از آن برای دکوراسیون داخلی فروشگاه عطاری استفاده نمود.

رنگ های خاص و جذابی که فضا را تلطیف کرده اند باعث می شوند مشتری تمایل داشته باشد تا مدت زمان بیشتری را در مغازه بماند و به خوبی از تمام اجناس دیدن کند.

به کمک رنگ ها، بر روی برخی از محصولات تاکید کنید

استفاده از رنگ هایی که چشم بیننده را به خود معطوف می کند نیز گزینه ی مناسب دیگری برای اطلاع از اهمیت رنگ ها در دکوراسیون داخلی فروشگاه می باشد. در واقع شما می توانید به کمک رنگ هایی همچون قرمز و یا زرد بر روی دیوار ها و یا قفسه هایی که محصولات پر فروش را گذاشته اید، توجه مشتری را به این محصولات جلب کرده و باعث توقف او در مقابل این قفسه ها شوید.

البته توجه کنید که در استفاده از رنگ هایی نظیر قرمز بایستی مراعات کنید و این رنگ را بیش از اندازه در دکوراسیون مغازه خود به کار نبرید، چرا که قرمز رنگی محرک بوده و می تواند باعث تحریک مشتریان شود. بنابراین بهتر است حداکثر بیست درصد از کل مغازه ی شما به این رنگ اختصاص یابد.

اهمیت رنگ ها در دکوراسیون داخلی مغازه

همچنین استفاده بیش از اندازه از رنگ زرد نیز کسالت آور بوده و برای استفاده از این رنگ، بایستی آن را با رنگ های دیگر ترکیب کنید و سپس در قسمت های مختلف فروشگاه از قفسه ها تا دیوار ها و اکسسوری ها استفاده نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *