دانستنی های دیوار سبز

آموزش نگهداری گیاهان دیوار سبز

در مقالات قبل در رابطه با دیوار سبز و گیاهان مناسب برای دیوار سبز صحبت کردیم ، پس از ساخت و اجرای دیوار سبز موضوع اصلی نحوه رسیدگی و نگهداری از گیاهان گرین وال می باشد. برای آن که هر گیاهی بتواند به خوبی رشد کند و زیبایی خود را به نمایش بگذارد، بایستی شرایط نگهداری آن به درستی رعایت شود. بنابراین انتخاب گیاهان برای ساخت دیوار سبز کار چندان آسانی نبوده و برای این منظور بایستی از شرایط نگهداری گیاهان دیوار سبز در محیط های داخلی و خارجی اطلاعات درستی داشته باشید.

در نتیجه از آن جایی که در هنگام انتخاب گیاهان دیوار سبز بایستی به شرایط نگهداری گیاه توجه کنید تا بتوانید بسته به نوع محیط دیوار خود، گیاه مناسبی را انتخاب نمایید، در این نوشتاراز آبگون دیزاین قصد داریم به آموزش نگهداری از گیاهان دیوار سبز بپردازیم.

شرایط نگهداری گیاهان دیوار سبز

پارامتر های دخیل در انتخاب گیاهان دیوار سبز:

در ابتدا توجه کنید که در هنگام خرید گیاهان مناسب برای گرین وال، علاوه بر نوع گیاه و بافت و رنگ آن، بایستی شرایط نگهداری از آن را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید در گرین وال های داخلی و یا خارجی از آن ها استفاده نمایید. در واقع به طور مثال چنانچه گرین وال مد نظر شما در فضای خارجی باشد بایستی گیاهانی را انتخاب کنید که نسبت به نور مقاومت خوبی داشته باشند و برعکس چنانچه قصد دارید برای گرین وال داخلی، گیاهی را تهیه کنید بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که نیاز کمتری به نور دارند و در واقع بدون نور نیز قابلیت رشد و تکثیر را دارند.

نحوه نگهداری گیاهان دیوار سبز|آبگون دیزاین

بنابراین از جمله شرایط نگهداری گیاهان دیوار سبز می توان موارد زیر را نام برد:

  1. دما

یکی از شرایط نگهداری گیاهان دیوار سبز که در هنگام انتخاب و خرید آن ها بایستی بدان توجه نمود، دما می باشد. دمای مناسب برای رشد هر گیاه با گیاه دیگر متفاوت بوده و به طور مثال برای برخی از گیاهان دمای 5 درجه و یا برای بعضی دیگر از گیاهان دمای 30 درجه مورد نیاز می باشد.

همچنین چنانچه قصد دارید تا یک دیوار سبز خارجی بسازید بهتر است شرایط آب و هوای منطقه ی محل مورد نظر را نیز در نظر بگیرید. چرا که در برخی از مناطق بیشینه و کمینه دمای هوا متفاوت بوده و یا گرمای هوا در برخی مناطق زیاد و در برخی مناطق دیگر بارندگی زیاد است. بنابراین پیش از انتخاب گیاهان برای گرین وال بایستی نوسان های دمای محیط نیز در نظر گرفته شوند.

  1. خاک

توجه به خاک مورد نیاز گیاه نیز از دیگر شرایط نگهداری گیاهان مناسب گرین وال می باشد. به طور مثال برای گیاهان آبشاری بهتر است از ترکیب خاک با سنگریزه ها استفاده نمود تا رشد مناسبی داشته باشند.

  1. نور

نور یکی دیگر از پارامتر هایی است که در هنگام انتخاب گیاهان مناسب برای ساخت دیوار سبز بایستی در نظر گرفته شود. به طور مثال برخی از گیاهان همچون چنار و اقاقیا به محیط های پر نور احتیاج دارند و بهتر است در دیوار سبز های خارجی استفاده شوند.

  1. هرس کردن

هرس کردن نیز از دیگر شرایطی است که بایستی پس از ساخت یک دیوار سبز به آن توجه ویژه نمود. گیاهان پس از هرس کردن جان تازه گرفته و به خوبی رشد می کنند. بنابراین بایستی به زمان مناسب هرس کردن هر گیاه در فصل مناسب به خود توجه نمود، چرا که به طور مثال معمولا هرس کردن گیاهان در فصل زمستان می تواند شرایط رشد بهتر گیاه را فراهم آورد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *