دانستنی های دیوار سبز

گرین وال هیدروپونیک | طریقه نگهداری گرین وال هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک

گرین وال هیدروپونیک

گرین وال هیدروپونیک یک دیوار سبز شیک و جذاب بوده که طبیعت را به محیط زندگی شما باز می گرداند. این دیوار در طرح و مدل های مختلف قابل اجرا بوده و شما می توانید متناسب با نوع دکوراسیون آن را تغییر دهید. این دیوار برای تصفیه هوا آن هم به صورت کاملا طبیعی بهترین گزینه بوده و همیشه هوایی پاک و سالم را در اختیار شما قرار می دهد. گرین وال هزینه های سرمایشی و گرمایشی ساختمان را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. برای ایجاد فضای سبز در منزل این بهترین گزینه بوده و می تواند نیاز شما را به بهترین شکل برطرف سازد.

سیستم های گرین وال به صورت کاملا متنوع طراحی می شوند بدین ترتیب مشتریان انتخاب های گسترده ای پیش رو دارند. در این دیوار رشد گیاهان کاملا خاص بوده و مواد مغذی از طریق آب به ریشه گیاه تزریق می شود. خاکی که این گیاه سبز ره درون خود حفظ می کند فاقد مواد مغذی بوده بدین ترتیب گیاهان برای رشد به این مواد نیاز دارند. این گیاه به آبی ثابت نیاز دارد و شما می توانید این سیستم های کوچک را به راحتی در خانه نگهداری کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

مراحل ساخت دیوار سبز هیدروپونیک

ایده اصلی ساخت این دیوار از گیاهان بالا رونده روی دیوار گرقته شده است بدین ترتیب شما می توانید زیبایی منحصر به فردی را خلق کنید. این محیط پیش ساخته بوده و حاوی خاک و کود است و شما باید به کمک آب مواد مغذی را هم به آن تزریق کنید. در زیر به صورت مختصر به مراحل ساخت دیوار سبز اشاره می کنیم:

  • اولین مرحله به حفاظت از کف و دیوار مربوط می شود که نم و رطوبتی بتواند به راحتی باعث رشد گیاه شود و از کف و دیوار به داخل ساخت نفوذ نکند. در این مرحله نرده هایی عمودی از قسمت کف تا دیوار امتداد پیدا می کنند.
  • در مرحله دوم سیستم آبیاری طراحی می شود تا گیاه بتواند از این طریق رطوبت لازم را دریافت کند و رشد خوبی هم داشته باشد. منبع تغذیه باید همیشه مملو از آب باشد.
  • در مرحله سوم ماژول ها و نگهدارنده گیاهان نصب می شوند. این نگهدارنده به صورت گلدانی و اسفنجی است‌.
  • مرحله چهارم به نصب حسگرهای مخصوص برای آبیاری خودکار تعلق دارد.
  • تمامی سیستم های آبیاری، عایق ها و نگهدارنده های دیوار، تغذیه گیاهان در مرحله پنجم چک می شوند‌.
  • در مرحله ششم گیاهان مناسب دیوار انتخاب و کاشته می شوند.

 

دیوار سبز هیدروپونیک از چه اجزایی ساخته شده است؟

دیوار سبز هیدروپونیک دارای اجرای مختلفی بوده که همگی به ترتیب و به صورت کامل اصولی روی هم سوار می شوند تا دیوار بهترین ظاهر و کارایی را داشته باشد.  دیوار سبز هیدروپونیک اکر چه در نمونه های مختلف ساخته می شود اما اجزای اصلی آن تقریباً ثابت هستند. هشت اجزای زیر تقریباً در همه انواع دیوار سبز هیدروپونیک وجود دارند:

1-پنل اصلی:

که قاب و اسکلت اصلی را تشکیل مي دهد و به عنوان پایه اصلی دیوار معرفی می شود که سایر اجزا روی آن نصب می شوند.

2- مدولار فلزی یا پلاستیکی:

که به صورت نرده ای از بالا تا پایین پنل قرار می گیرد.

3- پوسته‌ای از جنس نمد:

که رطوبت را درون خود حفظ می کند تا گیاه شرایط بهتری برای رشد داشته باشد.

4- لوله‌های مخصوص دیوار سبز هیدروپونیک:

که تمام قسمت پنل را پوشش می دهند تا مواد مغذی به کمک آب به ریشه گیاه برسد.

5-  مخزن نگه‌داری آب:

در این مخزن همیشه آب موجود هست تا در دسترس گیاه قرار بگیرد.

6- پمپ آب:

امکان ارسال اب به تمام نقاط پنل را فراهم می کند.

7- گیاه:

که در نمونه های مختلف درون خاک و کود کاشته می شود.

8- مواد مغذی برای تغذیهٔ گیاه:

اصلی ترین جز برای رشد گیاه هستند.

دیوار سبز هیدروپونیک چگونه ابیاری می شود؟

دیوار سبز هیدروپونیک به روشی کاملا خاص آبیاری می شود و دارای مخزنی بزرگ است که آب را درون خود نگهداری می کند و توسط پمپ به تمام قسمت های گیاه می رساند. دیوار سبز در واقع هنر باغبانی بدون خاک است‌. برای رشد گیاهان در این سیستم برنامه غذایی خاصی در نظر گرفته می شود. محلول های مغذی از طریق آب به ریشه گیاه می رسند و بعد خاک باعث رشد آن می شوند. به‌ این‌ ترتیب دیگر گیاه از خاک بی‌نیاز شده و امکان رشد در آب برای آن میسر خواهد بود. پس آب در رشد این گیاهان نقش مهمی را ایفا می کند. ریشه گیاه در این سیستم به صورت کاملا مستقیم با آب در تماس بوده و به راحتی از آن تغذیه می کند. برای حمایت گیاه اکثر متخصصین از شن و سایر مواد بی اثر استفاده می کنند.

چه گیاهانی در گرین وال هیدروپونیک استفاده می شود؟

خشکی شدید هوا، وجود آب نامناسب، خاک و … مهمترین نکاتی هستند که در زمان انتخاب گیاه برای دیوار سبز باید به آنها توجه کرد. اگر در محیطی خشک هستید بهتر است گیاهانی انتخاب کنید که نیاز به آب زیادی ندارند. اگر گیاهانی ناسازگار با محیط انتخاب می کنید عمر آنها کم خواهد بود‌ و علاوه بر این نگهداری آنها هم نیاز به شرایطی خاص و هزینه بر دارد. گیاهان بومی همیشه مقاوم تر هستند و در نوسان های بالا و پایین به خوبی خود را وفق می دهند. گیاهان همیشه سبز بر اساس اقلیم منطقه انتخاب می شوند.

برخی گونه های گیاهی از نظر زیبایی بصری چشم نواز هستند بنابراین انتخاب آنها توصیه می شود. تنوع رنگی و فرنگی و … در زیبایی این گیاهان نقش بسزایی دارد. گیاهان گرمسیری و خانگی هنگام انتخاب در اولویت هستند چون هم زیبایی ظاهری خوبی دارند و هم شرایط کاشت و نگهداری آنها آسان تر خواهد بود. حسن یوسف، گل گندمی، برجینا، پرومیا و گونه های دیگر از این قبیل همه برای کاشت دیوار سبز بهترین گزینه به شمار می روند و در صورت نگهداری درست به رشد خوبی هم می رسند. برگ بیدی و قلب ارغوان و گونه های دیگر بالا رونده و خزنده هم برای انتخاب عالی هستند و می توانند زیبایی محیط را دو چندان کنند.

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

دیوار سبز ،قیمت طراحی و اجرای گرین وال green wall

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *