دانستنی های روف گاردن

قیمت روف گاردن ، هزینه اجرای روفگاردن

همانطور که می دانید، بام سبز یا روف گاردن به اجرای پوشش گیاهی در فضای بام ساختمان ها گفته می شود که می تواند شهر را از آلودگی هوا نجات دهد. حال اما مشکل اینجاست افراد زیادی تصور می کنند که هزینه های طراحی و اجرای یک روف گاردن مهندسی ساخت که سبک وزن است و به ساختمان فشاری ایجاد نمی کند و در عین حال در مقابل اتلاف انرژی و جذب اشعه های خورشید از بام محافظت می کند، زیاد بوده و پرداخت آن به عنوان هزینه های اضافی برای ساختمان اتلاق می گردد.

بنابراین در این نوشته از  سری مقالات دانستنی های روف گاردن آبگون دیزاین قصد داریم تا درخصوص عوامل تاثیرگذار بر هزینه روف گاردن صحبت کرده و در نهایت قیمت هر متر مربع روف گاردن را به شما عزیزان اعلام نماییم.

روف گاردن و قیمت آن|آبگون

عوامل تاثیرگذار بر هزینه اجرای روف گاردن:

از جمله عواملی که بر روی قیمت هر متر مربع روف گاردن اثرگذار بوده و بنابراین شما بایستی هر یک از آن ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید عبارتند از:

1. طراحی فاز های مختلف روف گاردن:

طراحی روف گاردن به 3 فاز مختلف زیر تقسیم بندی می شود:

  • فاز 1
  • فاز 2
  • فاز 3

در حقیقت هزینه طراحی فاز های مختلف یک روف گاردن بر روی هزینه ی کلی یا قیمت عر متر مربع روف گاردن اثرگذار خواهد بود.

2. میزان فضای سبز روی بام:

قاعدتا هر چه میزان فضای سبزی که قرار است بر روی بام ساختمان شما اجرا شود، بیشتر باشد، هزینه ی کلی روف گاردن شما نیز بیشتر خواهد بود.

3. زیرسازی:

یکی از مراحل مهم اجرای روف گاردن، زیرسازی آن می باشد که با توجه به سطح در نظر گرفته شده و روش های مختلف زیرسازی برای اجرای بام سبز شما، می تواند بر قیمت هر مربع روف گاردن اثرگذار باشد.

4. نحوه ی آبیاری:

سیستم آبیاری نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بام سبز می باشد. در حقیقت شما هم می توانید آبیاری بام سبز خود را به صورت دستی و به کمک نیروی انسانی انجام دهید و به این ترتیب یک روف گاردن ارزان داشته باشید و هم آن که می توانید آبیاری قطره ای هوشمند و یا آبیاری اتوماتیک را انتخاب کرده و در بلند مدت یک روف گاردن با هزینه های جانبی کمتر داشته باشید.

5. نوع کفپوش:

کف پوش انتخابی برای روف گاردن می تواند از انواع چوبی، موزاییک روف گاردن، چمن مصنوعی، چمن طبیعی و یا سنگ های تزئینی باشد که هر چه فضای شما بیشتر باشد هزینه ی کلی اجرای روف گاردن بالاتر می رود.

همچنین بهتر است بدانید که هزینه های کفپوش چوبی به مراتب بالاتر از هزینه ی تزئین روف گاردن با کف قلوه سنگ می باشد، چرا که برای اجرای کفپوش چوبی روف گاردن علاوه بر هزینه ی نوع چوب بایستی زیرسازی نیز انجام گیرد که بدون شک این موضوع بر قیمت هر متر مربع روف گاردن تاثیرگذار است.

6. تجهیزات جانبی:

بهره مندی از تجهیزات جانبی همچون موارد زیر نیز می تواند بر هزینه اجرای روف گاردن شما تاثیرگذار باشد:

  • اجرای قسمت سر پوشیده
  • قیمت آلاچیق پشت بام
  • اجرای مبلمان
  • اجرای میز و صندلی و چتر فضای باز
  • اجرای آتریوم
  • شومینه برقی و گازی و آتشدان
  • اجرای آبنما
  • اجرای استخر
  • اجرای گرین وال
  • اجرای فضا هایی همچون آشپزخانه

7. نورپردازی:

یکی از هزینه های جانبی روف گاردن که تاثیر به سزایی در طراحی روف گاردن لاکچری دارد، نورپردازی است. نورپردازی بر نحوه ی دیده شدن بام سبز تاثیر شگرفی دارد و می تواند بر میزان هزینه های روف گاردن نیز اثرگذار باشد.

قیمت هر متر مربع روف گاردن چقدر است؟

با در نظر گرفتن تمام مراحل ذکر شده در بالا، قیمت هر متر مربع روف گاردن طیف گسترده ای از 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان را شامل می شود که قیمت مراحل مختلف ذکر شده در بالا به صورت جزء به جزء به شرح زیر خواهد بود:

  1. هزینه طراحی روف گاردن : حدود قیمت با توجه به امکانات مورد نیاز کارفرما تعیین می گردد.
  2. هزینه اجرای فضای سبز روف گاردن : حدود قیمت برای هر متر مربع با توجه به امکانات تعیین می شود.
  3. هزینه زیرسازی روف گاردن : حدود قیمت از متر مربعی 200 هزار تومان
  4. هزینه آبیاری روف گاردن : حدود قیمت سیستم های آبیاری اتوماتیک از 4 میلیون تومان
  5. هزینه کفپوش روف گاردن : حدود قیمت چمن طبیعی متر مربعیاز  60 هزار تومان به بالا، چمن مصنوعیاز  متر مربعی 100 هزار تومان به بالا، سنگ و یا شن کف متر مربعی 40 هزار تومان به بالا
  6. هزینه تجهیزات جانبی روف گاردن : هزینه اجرای دیوار سبز یا گرین وال حدود قیمت از متر مربعی 750 هزار تومان، باربکیو 2 میلیون تومان به بالا، مبل 8 میلیون تومان به بالا تعیین می شود.
  7. هزینه نورپردازی روف گاردن : چراغ های دفنی حدود قیمت از 150 هزار تومان تا 400 هزار تومان، مه پاش متری 100 هزار تومان به بالا، ریسه های با لامپ ال ای دی جهت نورپردازی مخفی متری 25 هزار تومان به بالا

این قیمت ها بصورت کلی ذکر شده است و ممکن است با قیمت روز تفاوت های بسیاری داشته باشد. پس برای طلاع از قیمت دقیق با شرکت ارائه دهنده خدات طراحی و اجرای روف گاردن تماس بگیرید.

 

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *