طراحی و معماری, ویلا

طراحی ویلا نما رومی

طراحی ویلا نما رومی

طراحی نمای ساختمان بخصوص در طراحی ویلا، یکی از موضوعات مهمی است که اغلب افراد در وهله ی اول بدان توجه ویژه دارند، چرا که پوسته ی خارجی بنا بوده و در نگاه اول مورد توجه قرار می گیرد. در حقیقت نمای خارجی ویلا در قدم اول مورد بازدید عموم است و می تواند نوع و کیفیت طراحی کلی ساختمان را به نمایش بگذارد. به همین جهت است که توجه به طراحی نمای ویلا از لحاظ مبانی زیبایی شناسی باید به دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد تا با اقلیم منطقه، مناظر شهری، میزان بودجه کارفرما و مصالح مورد نظر و حس زیبایی شناسی افراد همسو باشد. همانطور که می دانید طراحی نمای ساختمان ها سبک های مختلفی دارد که نما رومی یکی از انواع نمای مدرن ویلا می باشد.

مشاوره رایگان جهت سفارش طراحی ویلا نما رومی و اطلاع از هزینه ها : 09121032193

 

نمای رومی در سال های اخیر یکی از نماهای خارجی پرطرفدار بوده است که اغلب به دلیل سادگی و در عین حال پیچیدگی بالای آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و برای انواع ساختمان های ویلایی،آپارتمانی و حتی باغ ویلا استفاده می شود.

همانطور که می دانید طراحی و اجرای این نمای مدرن و امروزی با پیچیدگی های زیادی همراه است که در این مقاله از آبگون دیزاین تصمیم گرفته ایم تا اطلاعاتی را درباره ی این نوع نمای مدرن به شما عزیزان ارائه نماییم.

تاریخچه طراحی نمای ویلا مدرن رومی:

برای طراحی ویلا نما رومی داشتن اطلاعاتی درباره تاریخچه ی این نوع نما می تواند تاثیر به سزایی در نوع طراحی شما داشته باشد.

استفاده از سبک رومی در ساخت ویلاها چندین هزار سال قدمت دارد و اجرای این نوع سبک در ساختمان های تاریخی گذشته بسیار مشاهده می شود.

نمای رومی در حقیقت از روم باستان به سایر اقوام آورده شده است. نما رومی که از جمله سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک به شمار می رود در قرون 19 و 20  رواج پیدا کرد و باعث بازسازی یونان قدیم شد.

به طور مثال نمای تخت جمشید از سبک رومی بوده که ایرانیان با تقلید از رومیان در آن زمان به جهت هزینه های کمتر این نوع سبک معماری، در نمای خارجی ساختمان های خود به کار می برده اند. در حقیقت در گذشته استفاده از این نوع سبک به دلیل هزینه ی پایین تر و زیبایی بیشتر، مورد توجه اقوام و مردمان مختلف قرار گرفته بوده است.

 

 

طراحی ویلا نما رومی|آبگون دیزاین

طراحی روف گاردن و اجرای روف گاردن در آبگون دیزاین

طراحی ویلا در آبگون دیزاین

طراحی و ساخت آبنما در آبگون دیزاین

طراحی و اجرای دیوار سبزگرین وال در آبگون دیزاین

 

ویژگی های ویلا نما رومی:

از جمله مشخصات ویلا نما رومی که در سال های اخیر نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته می توان موراد زیر را نام برد:

  • در طراحی ویلا نما رومی معمولا از قوس های عریض ( قوس های با عرض زیاد) استفاده می شود که نقش های ریز و برجسته ای دارند.
  • از جمله دیگر ویژگی های ویلا به سبک رومی می توان ستون های کوتاه و مدور را نام برد. درواقع در این سبک از نمای ویلا، ستون های زاویه دار معمولا جایگاهی نخواهند داشت.
  • در طراحی و ساخت ویلا به سبک رومی سرستون ها به گونه ای نزدیک به پنجره ها طراحی می شوند که بسیار منحصر به فرد و خاص هستند.
  • همچنین توجه به جزئیاتی همچون کله گاوی ها، قاب پنجره ها، پا ستون ها، استفاده ی مناسب از عناصر تزیینی همچون کتیبه ها و مجسمه های تزیینی در این نوع از نمای کلاسیک رومی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • نما رومی شکوه و زیبایی خاصی دارد که آن را از سایر سبک های نمای ویلا متمایز می سازد.
  • در ساخت ویلا نما رومی معمولا تنها نمای خارجی ساختمان از این سبک بوده و طراحی داخلی ویلا با سبک مدرن انجام می شود که به این نوع از طراحی متفاوت داخلی و خارجی ویلا، سبک نئوکلاسیک می گویند.
  • در اجرای نمای ویلا رومی اغلب از مصالحی همچون انواع سنگ های مرمر، گرانیت و … و یا حتی سیمان استفاده می شود که این موضوع می تواند بر روی نوع طراحی نمای خارجی شما اثرگذار باشد.
  • طراحی نما رومی ویلا جزئیات زیادی دارد که دقت و توجه بالایی را می طلبد و بنابراین بسیار پر کار و هزینه بر است.
  • نورپردازی نیز از دیگر فاکتور های مهم در طراحی و ساخت نما رومی ویلا است که تاثیر به سزایی در نوع نمایش ساختمان خواهد داشت.
  • در طراحی این سبک از معماری معمولا از رنگ های روشن و پخته استفاده می شود که اصالت بالایی دارند و به خوبی می توانند تجمل را به رخ بکشند.
  • سبک معماری رومی به عنوان نماد دقرت و استحکام شناخته می شود که دانستن این موضوع می تواند اهمیت زیادی در طراحی این سبک کلاسیک نمای ویلا باشد.
  • همچنین تقارن، هارمونی رنگ ها، توازن و هماهنگی از دیگر نکاتی است که در طراحی نمای کلاسیک رومی بسیار با اهمیت و تاثیرگذار خواهد بود.

مشاوره رایگان جهت سفارش طراحی ویلا نما رومی و اطلاع از هزینه ها : 09121032193

 

 

بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “طراحی ویلا نما رومی

  1. سامان سلامی گفت:

    سلام ، اجرای پروژه و ساخت هم با خودتونه؟

    1. آبگون دیزاین گفت:

      سلام ، بله . لطفا جهت مشاوره رایگان با تیم اجرایی آبگون دیزاین تماس بگیرید. 09121032193

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *